تبلیغات
..:: منتخب جالبترین تیترها ::.. - چرا پیامبر اکرم(ص) با دختران ابوبکر وعمر ازدواج کردند.
..:: منتخب جالبترین تیترها ::..
اَشهَد اَنَکَ حَیّ لا تَمُوت حَتی تُبطِلَ اَلجِبتِ وَ اَلطاغوت. مولا جان! اگر گذرت از این صفحه بود ، بدان همیشه به یادت هستیم.
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


کد یوزر و پسورد نود 32 ، کد یوزر و پسورد کسپر اسکای ، کدهای به روز پسورد و یوزرنیم آنتی ویروسها ، منتخب بهترین نرم افزارها ، جالب ترین مطالب دینی مذهبی ، کد اوقات شرعی ، کد اوقات شرعی - با نمایش اوقات شرعی کلیه مراکز استان ها - ، داستان قوم ثمود همراه با عکس - داستان قوم لوط همراه با عکس - داستان قوم عاد همراه با عکس - تصاویر بقایای انساهای غول پیکر ، All about Islam and Mohammad ، تحدث فی القرآن ، اجمل الاحادیث من امام الحسین (ع) ، احادیث من رسول الاکرم عن خلق السموات و الارض ، اکاذیب فرقه البکریه ، رسوایی اهل سنت

مدیر وبلاگ : MJ
نویسندگان

پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از ازدواج با این‌ها اهداف متعددی را دنبال می‌كرد كه در ذیل به یكی از آن‌ها اشاره می‌شود:


یكى از اهداف ازدواجهاى پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هدف سیاسى - تبلیغى بود ؛ یعنى با ازدواج موقعیتش در بین قبایل مستحكم گردد و بر نفوذ سیاسى و اجتماعیش افزوده شود و از این راه براى رشد و گسترش اسلام استفاده نماید.
حضرت به خاطر دست یابى بر موقعیتهاى بهتر اجتماعى و سیاسى ، در تبلیغ دین خدا و استحكام آن و پیوند با قبایل بزرگ عرب و جلوگیرى از كارشكنیهاى آنان و حفظ سیاست داخلی و ایجاد زمینه مساعد براى مسلمان شدن قبایل عرب ، به برخى ازدواجها رو آورد .
در راستاى این اهداف پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) با عایشه دختر ابوبكر از قبیله بزرگ «تیم» با حفصه دختر عمر از قبیله بزرگ «عدى» با ام حبیبه دختر ابوسفیان از قبیله نامدار بنى امیه ، ام سلمه از بنى مخزوم ، سوده از بنى اسد ، میمونه از بنى هلال و صفیه از بنى اسرائیل پیوند زناشویى برقرار نمود . ازدواج مهمترین پیوند و میثاق اجتماعى است، به ویژه در آن فرهنگ تأثیر بسیارى از خود به جا میگذارد.
در آن محیطى كه جنگ و خونریزى و غارتگرى رواج داشت، بلكه به تعبیر "ابن خلدون" جنگ و خونریزى و غارتگرى جزو خصلت ثانوى آنان شده بود، ( مقدمه ابن خلدون (ترجمه)، ج 1، ص 286) بهترین عامل بازدارنده از جنگها و عامل وحدت و اُلفت ، پیوند زناشویى بود. به همین جهت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) با قبایل بزرگ قریش ، به ویژه با قبایلى كه بیش از دیگران با پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) دشمن بودند ، مانند بنى امیه و بنى اسرائیل ، ازدواج نمود . اما با قبایل انصار كه از سوى آنان هیچ خطرى احساس نمیشد و آنان نسبت به پیامبر(ص) دشمنى نداشتند، ازدواج نكرد.
ام سلمه از طایفه بنى مخزوم - طایفه ابوجهل و خالد بن ولید - بود، وقتى كه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وى را به همسرى خویش درآورد، از آن پس خالدبن ولید آن موضعگیرى شدید خود را در برابر مسلمانان مورد تجدید نظر قرار داد و پس از مدتى نه چندان طولانى اسلام آورد.
پس از ازدواج رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) با جویریه و صفیه هیچگونه تحركى را از سوى بنى نضیر و بنى مصطلق در برابر آنحضرت مشاهده نمى كنیم، از سوى دیگر، مشاهده مى كنیم كه جویریه از جهت بركت آفرینى براى قوم و قبیله اش یك زن نمونه شناخته مى شود، و صحابه رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) یكصد خانوار از اسیران قوم و قبیله وى را بخاطر ازدواج پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) با او آزاد مى كنند و مى گویند: اینان خویشاوندان رسول خدایند! و پرواضح است كه چنین منت گذارى بر یك طائفه و قبیله از سوى مسلمانان چه تاثیر بسزایى در عمق جان آنان داشته است.
بنابراین ، ازدواج پیامبر با عایشه و حفصه ، به خاطر مصالح مهمی بوده است كه جز با ازدواج پیامبر با آن دو تحقق نمی‌یافته است .




نوع مطلب : مذهبـی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط : ..:: منتخب جالبترین تیترها ::..، ..::گفتگوی ادیان::..،
          
جمعه 20 اردیبهشت 1392
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





نظرسنجی
نظر شما در مورد زنا عایشه بعد از پیامبر چیست؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :