تبلیغات
..:: منتخب جالبترین تیترها ::.. - آیه افك در باره كدامیك از زنان رسول خدا (ص) نازل شده است؟
..:: منتخب جالبترین تیترها ::..
اَشهَد اَنَکَ حَیّ لا تَمُوت حَتی تُبطِلَ اَلجِبتِ وَ اَلطاغوت. مولا جان! اگر گذرت از این صفحه بود ، بدان همیشه به یادت هستیم.
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


کد یوزر و پسورد نود 32 ، کد یوزر و پسورد کسپر اسکای ، کدهای به روز پسورد و یوزرنیم آنتی ویروسها ، منتخب بهترین نرم افزارها ، جالب ترین مطالب دینی مذهبی ، کد اوقات شرعی ، کد اوقات شرعی - با نمایش اوقات شرعی کلیه مراکز استان ها - ، داستان قوم ثمود همراه با عکس - داستان قوم لوط همراه با عکس - داستان قوم عاد همراه با عکس - تصاویر بقایای انساهای غول پیکر ، All about Islam and Mohammad ، تحدث فی القرآن ، اجمل الاحادیث من امام الحسین (ع) ، احادیث من رسول الاکرم عن خلق السموات و الارض ، اکاذیب فرقه البکریه ، رسوایی اهل سنت

مدیر وبلاگ : MJ
نویسندگان

افك از دیدگاه شیعه

... عن الباقر علیه السلام قال لما مات إبراهیم ابن رسول الله صلى الله علیه وآله حزن علیه رسول الله صلى الله علیه وآله حزنا شدیدا فقالت له عایشة ما الذی یحزنك علیه فما هو إلا ابن جریح فبعث رسول الله صلى الله علیه وآله علیا علیه السلام وأمره بقتله فذهب علی علیه السلام إلیه ومعه السیف وكان جریح القبطی فی حایط فضرب علی باب البستان فأقبل إلیه جریح لیفتح له الباب فلما رأى علیا عرف فی وجهه الغضب فأدبر راجعا ولم یفتح باب البستان فوثب علی على الحائط ونزل إلى البستان واتبعه وولى جریح مدبرا فلما خشی أن یرهقه صعد فی نخلة وصعد علی فی أثره فلما دنا منه رمى بنفسه من فوق النخلة فبدت عورته فإذا لیس له ما للرجال ولا له ما للنساء فانصرف علی إلى النبی صلى الله علیه وآله فقال له یا رسول الله إذا بعثتنی فی الأمر أكون فیه كالمسمار المحمی فی الوبر أمضی على ذلك أم أثبت قال لا بل تثبت قال والذی بعثك بالحق ماله ما للرجال ولا له ما للنساء فقال الحمد لله الذی صرف عنا السوء أهل البیت .

تفسیر الصافی ج 3 ، ص 424 ، ذیل آیه 11 سوره نور ، بحارالانوار ج 22 ص 153، تفسر قمی ج 2 ص 99، تفسیر المیزان ج 15 ص 104.

از آقا امام باقر علیه السلام روایت داریم که فرمودند : زمانی که ابراهیم فرزند رسول خدا از دنیا رفت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بسیار محزون شدند ، عایشه گفت : چرا برای فوت ابراهیم غمگینی ؟ ابراهیم فرزند جریج بود ( و فرزند تو نبود ) . رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) حضرت علی علیه السلام را به دنبال جریج  فرستادند و امر نمودند که حضرت امیر او را به قتل برساند . حضرت علی علیه السلام در حالی که شمشیری به دست داشتند حرکت نمودند ، جریج قبطی هم روی دیوار باغی نشسته بود ، در این هنگام  حضرت علی علیه السلام به باغ رسیدند و در زدند جریج از بالا به حضرت نگاه کرد تا در را برای ایشان باز کند ، زمانی که غضب را در چهره حضرت علی علیه السلام دید فرار نمود و درب را باز نکرد ، حضرت علی علیه السلام روی دیوار باغ رفتند و داخل باغ شدند و با سرعت  دنبال جریج رفتند ، جریج هم فرار می کرد ، جریج بر از قتل ایمن نبود ، بر جانش  ترسید  لذا از درخت نخلی بالا رفت و حضرت هم به دنبال او از درخت بالا رفتند وقتی حضرت نزدیک او رسیدند ، جریج خودش را از بالای درخت پائین انداخت ، ناگهان لباسش کنار رفت و عورتش مشخص شد ، نه عورت مردانگی داشت و نه عورت زن . وقتی این صحنه اتفاق افتاد  حضرت علی علیه السلام او را رها نمودند و به محضر پیامبراکرم شرفیاب شدند و عرضه داشتند : ای پیامبر خدا زمانی که مرا دنبال این امر فرستادید من همچون ( کنایه از اینکه به شدت دنبال عمل کردن به دستور شما بودم ) قسم به آنکه  شما را به پیامبری مبعوث نموده است  جریج  نه عورت مردانگی داشت و نه عورت زن . رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند : سپاس خدایی را که این نسبت ناروا را از اهل بیت من  ( ماریه ) دور نمود و حقیقت داستان را مشخص نمود .

در مقابل توجه بفرمایید كه علمای اهل سنت كه داعیه دفاع از ام المومنین را دارند در ضمن همین قصه و در روایات دیگر چگونه انگشت اتهام را به سوی ام المومنین نشانه میروند كه جای بسی تاسف است. آیا بهتر نیست برای دفاع حقیقی تامل بیشتری در نقل احادیث درباره ایشان داشته باشیم تا شخصیت آنها زیر سوال نرود؟! آنهم نقل روایات در كتب معتبری چون صحیح بخاری و مسلم و..

مشكوك بودن پیامبر

در روایت بخاری از همین ماجرا اینگونه آمده است:

مى گوید : رسول خدا ( صلى الله علیه وآله وسلم ) بر منبر از مردم علیه عبدالله ابن أبىّ كمك خواست و در آن همسرش ، و نیز صفوان را تبرئه كرد كه به جدال لفظى بین عده اى انجامید ولى وقتى نزد عایشه آمد به او گفت :

یا عایشه بلغنی عنك كذا و كذا فان كنت بریئة فسیبرئك الله وان كنت الممت فاستغفری الله وتوبی الیه فان العبد اذا اعترف بذنبه ثم تاب تاب الله علیه...

صحیح البخاری ج 5 ص 58، كتاب المغازی باب غزوة بنى المصطلق من خزاعة وهی غزوة المریسیع ، باب حدیث الافك ؛ مسند احمد ج 6 ص 196 ، المستدرك ج 4 ص 243، مجمع الزوائد ج 10 ص 198، المصنف عبدالرزاق ج 5 ص 417، سنن كبری نسائی ج 5 ص 298.

ای عایشه ! از تو به من چنین و چنان رسیده (خبر رسیده كه مرتكب چنین گناهی شدی) پس اگر بی گناه باشی خدا تو را تبرئه خواهد كرد و اگر گناه كردى استغفار كن و به درگاه او توبه كن پس اگر عبد به درگاه خدا توبه كند خدا او را می بخشد . . .

ما كدام را باور كنیم : اعتماد آن حضرت به همسرش و یا تردید درباره او را؟ آیا این حدیث نشانه مشكوك بودن پیامبر به همسر خود نیست ؟! آیا نقل این حدیث در معتبر ترین كتب اهل سنت یعنی صحیح بخاری توهین به رسول خدا و تهمت زدن به همسر او نیست!؟

قهر یك ماهه رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم

صحیح بخاری در ادامه تهمتها و اهانتها نقل می كند: رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم یك ماه پیش عایشه ننشست!

قالت ولم یجلس عندی منذ قیل ما قیل قبلها وقد لبث شهرا لا یوحى إلیه فی شأنی بشئ.

صحیح بخاری ج 5 ص 59.

عایشه می گوید : از زمانی كه شایعات درباره من مطرح شده بود پیامبر نزد من نشستند و یك ماه گذشت و آیه ای در شان من نازل نشد.

آیا مى توان پذیرفت كه پیامبری که خداوند او را مایه رحمت برای جهانیان معرفی می کند به خاطر شایعاتى بى اساس كه منافقى آن را ساخته و چند نفر نیز آن را تقویت كردند ، قبل از هرگونه تحقیقى رعایت حق همسر را نكرده و یكماه از او جدا باشد؟!

وما أرسلناك إلا رحمة للعالمین .

الأ نبیاء / 107  .

آری اینگونه نسبت های ناروا به پیامبر خدا در حالی است که خداوند در مورد آن حضرت می فرماید :

« و ما ینطق عن الهوی/ إن هو إلا وحی یوحی » .

النجم / 3و4 .

عدم نقل قصه توسط اصحاب

چه شد كه از اصحاب ،اعم از مهاجر و انصار، در مورد واقعه اى به این مهمى كه یكماه نقل همه مجالس بود حتى یك كلمه چیزى نقل نشد؟ آیا بر دهان همه آنها مهر زده شد؟ آیا نباید غیر از عایشه كسى دیگر ، ولو یك نفر، آن را نقل كند؟ آیا نمى توان از همین امر به ساختگى بودن این داستان پى برد و آن را از بافته هاى عایشه دانست؟

كدام فضیلت؟!!

بر فرض این كه داستان فوق صحیح باشد آیا جز این است كه آیات فوق مى گوید كه صفوان و عایشه زنا نكردند؟ آیا این امتیازى براى آن دو به حساب مى آید؟

مگر سایر همسران پیامبر ، بلكه جمیع پیامبران ، و نیز سایر مؤمنین ، بجز عده بسیار اندكى، به این گناه آلوده بودند كه آلوده نبودن عایشه براى او امتیازى محسوب شود؟





نوع مطلب : مذهبـی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط : ..:: منتخب جالبترین تیترها ::..، ..::گفتگوی ادیان::..،
          
جمعه 20 اردیبهشت 1392
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





نظرسنجی
نظر شما در مورد زنا عایشه بعد از پیامبر چیست؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :